In 1995 was de federatie van Belgische Brouwers, samen met VIAS Institute (toen nog het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid of BIVV), medeoprichter van de BOB-campagne. De BOB-campagne roept iedereen, jong en oud, op om niet te drinken wanneer ze nog met de auto moeten rijden. Het concept van BOB is in zijn jarenlange bestaan uitgegroeid tot een waar begrip en werd zelfs opgenomen in De Van Dale.
De campagnes hebben al uitstekende resultaten opgeleverd. Jaar na jaar wordt een geleidelijke daling van alcohol achter het stuur vastgesteld, zowel in het weekend als tijdens de week. De BOB-campagne werkt overigens niet alleen ontzettend goed in België maar ook in de 17 andere landen die het concept hebben overgenomen.
Sporter of supporter?
Wie rijdt, drinkt niet
In de zomer van 2024, met zowel het EK voetbal, de Tour de France als de Olympische Spelen, roept de BOB-campagne sporters en supporters op om niet te drinken wanneer ze nog met de auto moeten rijden. In het enthousiasme is het belangrijk dat mensen niet vergeten dat er altijd een BOB moet zijn om veilig thuis te geraken. Of dat nu van het voetbalstadion, een fandorp met een groot scherm, café of bij vrienden thuis is. Sporza-commentator Karl Vannieuwkerke en zijn Franstalige tegenhanger Rodrigo Beenkens lenen hun stem aan de nieuwe campagnespot van BOB.